vrt v juniju, zastirka, voluhar, melisa, ognjič,..

Zadnja dva tedna večino večerov preživim na vrtu ali njivi. V maju sem posejala in posadila skoraj vso zelenjavo, v juniju pa predvsem odstranjujem plevel. Vrt želim pripraviti tako, da bo poleti zahteval čisto malo dela in časa. Tega, se pravi časa, pa bo več ostalo za dopust. 
Da bi poleti malo zalivala in plela, najbolje samo pobirala plodove, si vsako leto pomagam z zastirko. Iz njive in vrta najprej odstranim plevel, hkrati rastline tudi okopljem. Nato vrtne potke in prazno zemljo okoli rastlin (kjer je to mogoče) obsujem z sveže pokošeno travo ali slamo. Ta prepreči rast plevela in zadržuje vlago, kar je super. Slaba stran uporabe zastirke je, da skrije tudi škodljivce, npr. voluharjeve luknje. 
Junij je tudi mesec lova na škodljivce. Na naši njivi so se zelo razmnožili voluharji. Teh se je zelo težko znebiti. Nekaj možnosti, kako to naredimo na naraven način:
- s pomočjo njegovih naravnih sovražnikov (ptic roparic, mačke, podlasice, dihurji, lisice, kače..) Mi smo na njivo dali velik drog s prečno palico, kjer bodo ptiči lahko pristajali in uspešneje lovili voluharje.
- z rastlinami, ki mu smrdijo (carski tulipan, narcise, česen..)
Jaz sem sem celoten presežek lanskega česna, kar pomeni približno 5 kg zakopala v njegove luknje.
Voluharju smrdijo tudi listi in cvetovi bezga, ki jih lahko uporabljamo kot zastirko ali porinemo v rov.
- z zvočnimi motilci (vetrnice, kupljeni zvočni motilci)
Ti načini (razen prvega) voluharja ne uničita, navadno žal le preženejo na sosedovo njivo.
Junija poberem že veliko zelišč, ki jih sušim za čaje. Letos sem že nabirala kamilice, meliso, bezeg, meto, prve cvetove ognjiča in ajdo. Iz melise in mete pripravim tudi sirup. Kamilice pa uporabim tudi za kamilično mazilo.
Pobrala sem tudi nekaj cvetov ognjiča. Tega sejemo v marcu ali aprilu. vendar le prvo leto, saj se potem vedno sam poseje. Ima več zdravilnih lastnosti, jaz ga uporabljam za izdelavo ognjičevega mazila.  Živo oranžni cvetovi poživijo vrt. Ker ugodno vpliva na vrtna tla, saj odganja ogrščice, polže..., ga posadim na več mestih.
No ja, glavni cilj vrta je res domača zelenjava, ampak tudi stranskih učinkov in drugih vrst uporabe ne morem izpustiti. Včasih se mi zdi, da ga uporabljam namesto telovadnice, pa solarija...

Comments

Popular Posts